Prošlu godinu definitivno je obeležila dominacija kratkog video formata. Iako su i dalje prva asocijacija na ovaj format TikTok i Instagram Reels, Google je objavio rezultate svoje YouTube Shorts platforme, koja postaje sve značajnija. Kratki klipovi na YouTube-u lansirani su sredinom 2021. godine, a danas beleže oko 50 milijardi pregleda dnevno.

Podsetimo, u prvom delu 2022. broj aktivnih pregleda video zapisa na YouTube-u je iznosio 30 milijardi, što znači da se radi o velikom skoku.

Ali kako ovi rezultati izgledaju u poređenju sa drugim mrežama? Uvid u statistiku ostalih popularnih platformi smanjuje impresivnost Shorts formata. Meta, matična kompanija Facebook i Instagram platformi, prošlog oktobra je iznela podatak da Reels sadržaj beleži oko 140 milijardi pregleda dnevno.

YouTube Shorts je prošle godine svakog meseca gledala jedna i po milijarda korisnika, TikTok klipove oko milijarda aktivnih korisnika, dok je Instagram ostao na vrhu sa dve milijarde.

Kako bi YouTube Shorts postao konkurentniji, Google je od novembra omogućio dostupnost kratkih klipova i na pametnim televizorima. Videćemo da li će ovaj potez uroditi plodom.