Sve je počelo od recepta za tortu.
Otprilike.
Krajem januara, na Tumblr su stigle ankete. Iste ankete kakve ste viđali na Twitter, Facebook ili Instagram platformama. Ponuđeno vam je pitanje i više odgovora, a rezultate možete videti tek nakon što sami glasate.
Budući da je Tumblr poznat po nesvakidašnjim zajednicama fanova – bilo da je u pitanju umetnost ili fanfiction – korisnici su našli način da ,,gejmifikuju” ovu novu funkciju.
Jedan od katalizatora ovog trenda bio je pokušaj pravljenja torte.Tumblr korisnik Relientk postavio je anketu sa osnovnim sastojcima (šećer, jaja, brašno, ekstrakt vanile, itd.) sa heštegom #has anyone done this?
Nakon 372,372 glasova rezultat je bio, ako išta, originalan – 44.3% torte je činio vanilin ekstrakt! Drugim rečima, recept za propast.
,,Ovo će verovatno biti odvratna torta, ali mislim da je komično velika količina vanile i skoro nula šećera najbolji ishod kome sam se mogao nadati,” navodi jedan korisnik u komentarima.
Vanilin ekstrakt je nakon ovog događaja postao interna šala na sajtu.
Eksperiment sa tortom bio je tek početak. Umetnici su počeli da fanovima daju izbor oko toga koji će sledeći rad biti, koji će se lik dizajnirati, i tome slično. A kako se moglo očekivati od ove platforme, nastalo je i mnoštvo anketa gde se ljudi prepiru oko omiljenog lika neke franšize.
Ali najinteresantnije od svega jeste kreiranje mini-RPG igara putem anketa.
Početak igre može glasiti: ,,Mirno je veče, ulazite u lokalnu tavernu. Šta ćete raditi?” A opcije mogu biti: ,,Skinuti kaput i okačiti ga na čiviluk,” ,,Zabrinuto stajati u ćošku,” ili ,,Prići šankeru i naručiti vanilin ekstrakt.” Opcija sa najviše glasova odlučuje šta će lik u igri uraditi, i tako se priča nastavlja.
Tumblr zajednici ide u prilog što je svesna svoje ćudljivosti i sklonosti ka kolaborativnom radu. Rezultat zajedničkog truda ne mora uopšte biti dobar. Štaviše, deo zabave je u sabotiranju očekivanih rezultata. Zajednica je toga potpuno svesna, što dodatno doprinosi zabavi.
Gejmifikacija anketa je odraz daleko šireg trenda kreiranja igara. Pogledajmo naslove kao što su Minecraft ili Roblox – počeli su kao naizgled jednostavne igre. Ali vremenom su postale platforme za kreiranje sopstvenih igara.
Roblox je odličan primer ovoga. Samo pogledajte Frontlines, FPS koji ni na koji način ne podseća na Roblox kakav znamo.
Sve u svemu – u svetu gde malo toga ide ka boljem, lepo je znati da i dalje možemo sve preokrenuti na igru.