Kada ste pročitali naslov, verovatno ste sebi pouzdano rekli: ,,Pa četbot, naravno.”

 

Da se razumemo, ne grešite. Ali šta je zapravo četbot? Šta je Google Bard u odnosu na Google pretragu

 

Igrom slučaja, i sama tech kompanija ima poteškoća sa ovim pitanjima.

 

,,Mi ga vidimo kao dodatak pretrazi”, navodi Sisi Šao (Sissie Hsiao), potpredsednica Google proizvoda i jedna od čelnica Bard projekta. Šao smatra da ovaj četbot treba posmatrati više kao kreativnog saradnika, a ne pretraživač.

 

Drugim rečima, kompanija namerava da se Bard koristi za generisanje ideja, predloga za recepte i filmove, nalaženje dobrih restorana i tome slično. A ako vas zanima neka tema, želite da utvrdite tačnost nekog podatka, ili imate konkretno pitanje, za to postoji Google pretraga.

 

Tako bi, barem, izgledao idealan scenario. Mada, svako ko je ikada bio na internetu zna da ljudi gotovo nikada ne koriste proizvode i usluge na predviđen način.

 

Google želi što više da se ogradi od grešaka kojima je Google Bard, kao i svaki drugi četbot, podložan. Jasno će vam staviti do znanja putem pop-up prozorčića i upozorenja kako je Bard eksperiment i da neke informacije koje daje možda nisu ispravne.

 

Ovakav pristup ima smisla. Google ne želi da predstavi Bard kao nešto što nije, ili što će biti u budućnosti, već kao ono što trenutno jeste. A trenutno je to jedan impresivan, ali ograničen softver, i toga treba da budemo svesni. 

 

Defanzivan stav kompanije ima još jednu korist – investitorima se sugeriše da će biti grešaka, i da treba da znaju u šta se upuštaju. Igrom slučaja, Google je napravio niz grešaka tokom promovisanja Bard četbota.

 

Setimo se pogrešnog odgovora na činjenice o Džejms Veb teleskopu, ili kada je na prezentaciji u Parizu zaboravljen telefon koji ima instaliranu Bard aplikaciju. Deonice kompanije su drastično pale u roku od 24 časa.

 

Ali Google ipak ima plan, koji je donekle u skladu sa njegovom filozofijom. Firma tvrdi da većina korisnika upotrebljava platformu ne za nalaženje odgovora, već za zabavu. Pritom, 15% ukupnih pretraga svakog dana su stvari koje nikada pre nisu bile ,,izguglane”. I konačno, treba izaći na kraj sa činjenicom da – kakav god proizvod plasirao – Google neće predvideti kako će ga ljudi zapravo koristiti.

 

Budući da je generativni AI i dalje u velikoj meri neistražena teritorija, dobar je znak kada kompanija priznaje svoje granice. Google ne obećava kule i gradove, ali tvrdi da je trenutno stanje pretrage i Bard četbota podloga za daleko razvijeniju tehnologiju koja nam dolazi.