Kompanija Roblox želi da iskoristi potencijal veštačke inteligencije kako bi poboljšala proces kreiranja igara.
Roblox kao platforma je široko poznata po tome što igračima i dizajnerima daje mogućnost da stvaraju svoje igre – od 3D platformera, preko FPS igara, do horora. Platforma je laka za učenje, čak i za one koji tek počinju da se bave dizajniranjem igara.
Cilj kompanije je da proces stvaranja učine još pristupačnijim, a veruju da generativni AI alati mogu doprineti tom cilju. Umesto da izgube nekoliko dana ili nedelja rešavajući neki problem, programeri će imati pristup alatima putem kojih mogu intuitivnim putem nalaziti rešenja.
Danijel Sturman (Daniel Sturman), glavni tehnološki direktor kompanije, spomenuo je da AI alati nisu ništa novo za Roblox. Dizajneri ih već neko vreme koriste, ali nijedan od tih alata nije integrisan u njihovu platformu. Drugim rečima, radi se o third-party softveru koji zahteva dodatno korigovanje od strane programera.
Srećom, Sturman navodi da kompanija ima plan da integriše third-party alate u svoj sistem, kako bi dodatno olakšali proces kreiranja igara. Ali trenutno ne postoji jasan rok do kada će se taj plan realizovati.
AI alati koji mogu olakšati složene poslove poput programiranja su izuzetno dobrodošli. Međutim, ako se sve automatizuje, postoji šansa da mnogi programeri i dizajneri upravo zbog takvih alata izgube posao. Ali to se neće desiti uskoro – veštačka inteligencija trenutno nije dovoljno razvijena da zameni ljudski rad.
Ako imate iskustva u pravljenju igara, AI generativni programi mogu da vam olakšaju neke delove posla. Ali ako tek počinjete, ne bismo vam savetovali da se previše oslanjate na ove alate jer su podložni greškama. Ukoliko ne posedujete dovoljno znanja o kodu u kome radite, nećete moći da prepoznate greške kada se pojave.