Medijska kuća Warner Bros. Discovery tužila je Paramount konglomerat zbog popularne serije South Park. Kako tvrde iz WB-a, Paramount je navodno krao sadržaj iz ovog crtaća, što nije smeo jer WB ima ekskluzivna prava strimovanja. U tužbi stoji da je Paramount zloupotrebio novi South Park sadržaj da što više saobraćaja usmeri ka Paramount Plus striming servisu.

 

Naravno, ne radi se samo o borbi za tržište. WB je pre četiri godine platio $1,6 miliona dolara po epizodi kako bi strimovao South Park. Ova serija ima nešto više od 300 epizoda, što znači da se radi o mnogo novca. Da stvar bude gora, prava je držala kompanija South Park Digital Studios (SPDS) – firma koja je zajednički biznis Paramount-a i tvoraca South Park serijala.

 

U originalnom ugovoru stoji da će se sve postojeće epizode, kao i 30 novih, strimovati na HBO Max platformi do juna 2025. godine. Ipak, WB tvrdi da druga strana nije ispoštovala dogovor. Ne samo da SPDS nije pružio 10 novih epizoda po sezoni, već je dodatno naplatio strimovanje pandemijskog South Park specijala.

 

Tvorci South Park franšize, Trej Parker (Trey Parker) i Met Stoun (Matt Stone), pre dve godine su paralelno sa prvim, potpisali i drugi ugovor, ovog puta sa medijskom kućom Paramount. Na prvi pogled, sve deluje propisno. Nakon što istekne ugovor o strimovanju sa HBO Max platformom, sva prava na dalje strimovanje preuzima servis Paramount Plus.

 

Ipak, pre isteka ugovora sa HBO-om, pojavila su se specijalna izdanja South Park-a i to ekskluzivno na Paramount Plus platformi. Warner Bros. Discovery tvrdi da se radi o kršenju ugovornih obaveza, te da je pomenuti sadržaj trebalo da se emituje na njihovoj platformi.

 

S druge strane, Paramount tvrdi da je tužba neosnovana. Prema njima, WB je odbio da plati naknadu za licenciranje epizoda koje je Paramount do sada ispostavio, a koje se i dalje strimuju na HBO Max platformi.

 

Warner Bros. Discovery smatra da je finansijski oštećen i želi da sud utvrdi količinu štete. Kompanija smatra da je South Park jedan od ključnih faktora uspeha na striming servisima, jer privlači nove pretplatnike i otvara prostor za povećanje cene pretplate.