Ilon Mask je uveo nova ograničenja za Twitter platformu. Ovog puta za sve krivi AI startap kompanije koje „skrejpuju“ velike količine podataka sa popularne društvene mreže. Najvažnije ograničenje tiče se broja objava koje korisnici mogu da vide.
Stari neverifikovani nalozi imaju dozvolu da vide 600 postova dnevno, dok novi neverifikovani nalozi mogu samo 300. Što se tiče verifikovanih naloga, bilo da su deo Twitter Blue pretplate ili deo neke organizacije, korisnici imaju dnevni limit od 6000 objava.
Kontroverzni biznismen tvrdi da će uskoro povećati granicu, te da će stari neverifikovani nalozi moći da pročitaju 800, novi neverifikovani 400, a verifikovani 8000 postova.
Drugo ograničenje ne odnosi se na korisnike platforme, već na one među nama koji prate dešavanja na Twitter-u, a nemaju nalog. Pre nego što je uveo ograničenja za postojeće korisnike, Mask je blokirao pristup svima koji nisu prijavljeni na platformu.
Kao opravdanje za ovakav potez, Mask je naveo da nekoliko stotina organizacija skrejpuje podatke sa Twitter-a do mere da ometaju iskustvo pravih korisnika.
Ipak, deluje da je ovakva odluka još samo jedan u nizu strateških poteza sa ciljem dodatne monetizacije Twitter-a. Prvo je došla Twitter Blue pretplata, a zatim je predstavljen cenovnik za korišćenje Twitter-ovog API-a. Pored toga, Mask je nedavno doveo Lindu Jakarino na poziciju CEO-a.
Analitičari se slažu da je njen dolazak pokušaj pomirenja između Twitter-a i advertajzing zajednice, koja je višestruko smanjila ulaganja u reklame na ovoj platformi. Paradoksalno, najnovije mere za ograničenje pristupa i aktivnosti ne pogađaju samo korisnike, već i oglašivače koji žele mesto na Twitter-u.
Mask je odlučio da produži listu nejasnih poteza, dok konkurencija zadovoljno trlja rukama. Da li se zaista bližimo kraju Twitter-a ili će milijarder ipak naći neko održivo rešenje za ovu platformu?