Kompanija Meta zvanično ukida Reels Play, program putem kog je finansirala influensere na društvenim mrežama.

 

Radi se o sistemu nagrađivanja, koji podstiče stvaranje viralnog sadržaja – često u vidu kratkih video snimaka.

 

Reels Play bio je pokušaj kompanije Meta da konkuriše TikTok platformi. Rešenje je bilo da se kreatorima pruže velike novčane nagrade, kako bi se povećalo generisanje sadržaja.

 

Tech firma je u Reels Play program uložila milijardu dolara, a fond se polako trošio tokom 2022. Iako neće produžavati ugovore, Meta će ispoštovati svoje obaveze u narednih mesec dana.

 

Portparolkinja Pejdž Koen (Paige Cohen) tvrdi da Meta radi na novim rešenjima, putem kojih će kreatori moći da zarađuju novac. Prerano je za bilo kakve spekulacije o tome šta Meta namerava, ali sugerišu da će se oprobati na novom tržištu.

 

S druge strane, TikTok i dalje ulaže u aktivne programe za finansiranje kreatora. To nije sve – izdvojio se poseban fond za video snimke koji su duži od jednog minuta. Budući da je platforma ostvarila dominaciju na tržištu popularizacijom kratkog video formata, nova strategija je zaista neočekivana.

 

Meta će brzo morati da smisli alternativu. Jedno je sigurno – platforma koja se u hodu bolje prilagodi tržištu će pobediti.