Zaborav na jednostavan korak može vas koštati reputacije. Kompanija Heinz je to naučila na teži način, a priča o njihovom zaboravljenom domenu postala je upozorenje za sve firme.

Iako ulažete u vrhunske proizvode i najnovije marketinške strategije, jedno zaboravljeni detalj može ozbiljno ugroziti vašu reputaciju. Kompanija Heinz je naučila ovu lekciju na najteži mogući način, kada je njihov neobnovljen internet domen postao predmet globalne pažnje iz sasvim pogrešnog razloga.

Priča počinje 2012. godine, kada je Heinz pokrenuo takmičenje za dizajniranje etiketa za svoje boce kečapa. Sajt je bio hostovan na domenu sagsmithheinz.de, a korisnici su mogli skenirati QR kod na bocama da učestvuju u kampanji. Takmičenje je trajalo do 2014. godine, nakon čega je Heinz odlučio da im domen više nije potreban i nije obnovio registraciju. I to je bila ozbiljna greška.

Kada je domen istekao, on je postao dostupan za registraciju. I upravo tada su ga iskoristili drugi korisnici koji su na tom sajtu postavili sadržaj koji nije imao nikakve veze s proizvodima koje je Heinz nudio. Sredinom 2015. godine, jedan ljubitelj kečapa iz Nemačke, Damien Korell, odlučio je da skenira QR kod sa boce koju je imao i pokušao da pristupi sajtu. Umesto da završi na kampanji za dizajn etiketa, završio je na sajtu sa sadržajem koji nije primeren za sve uzraste. Korell je reagovao na svom Facebook profilu, pišući: „Vaš kečap zaista nije za maloletnike“, te dodajući: „Neshvatljivo je da niste obnovili registraciju domena.“

Iako je Heinz brzo reagovao, nudeći Korellu besplatnu bocu kečapa kao izvinjenje, šteta je već bila učinjena. Situaciju je dodatno iskoristila firma koja je sada bila vlasnik domena, nudeći Korellu besplatnu pretplatu na svoj sajt. Iako se Heinz trudio da sanira štetu, situacija je postala viralna i šokantna priča proširila se brzo internetom.

Iako je prošlo više od 10 godina od ovog incidenta, još uvek je moguće pronaći ovu priču u pretragama. Internet je, nažalost, prostor koji pamti i koji nikada ne zaboravlja. Heinz je naučio važnu lekciju o tome koliko je važno obnavljati internet domene i obezbediti da se sajtovi koji su povezani sa vašim brendom ne pretvore u potencijalnu pretnju vašoj reputaciji.


Zaborav na obnavljanje domena, iako se čini kao sitnica, može dovesti do ozbiljnih problema. U današnjem digitalnom svetu, gde je internet identitet postao neizostavan deo poslovanja, ovakve greške mogu imati dugoročne negativne posledice. Čuvanje digitalne imovine i obnavljanje domena na vreme pokazuje odgovornost prema korisnicima i zaštitu reputacije brenda. Preporuka je jasna: bolje je sprečiti nego lečiti.