Kamere u automobilima donose dosta prednosti. U najmanju ruku, lakše je dokazati ko je kriv ako dođe do sudara. Podaci koji pokazuju kako ljudi koriste svoja vozila mogu pomoći u poboljšanju usluga, i uvođenju novih opcija za lagodnije vožnje.
Ali, šta se desi kada vašeg auto-proizvođača… previše zanima šta radite?
Izveštaj koji je pružio Reuters nam otkriva upravo to. Kako saznajemo, zaposleni u kompaniji Tesla sakupljali su privatne snimke sa kamera vozila i koristili ih za razonodu.
Jedan tim ove firme je između 2019. i 2022. interno delio snimke sudara, garaža i besnih vozača, ali ne u profesionalne svrhe. Na primer, jedan od pomenutih snimaka prikazuje nagog čoveka kako se približava vozilu. Zaposlenima Tesla-e nije bilo strano da od ovakvih situacija prave mimove i dele ih međusobno po privatnim grupama.
Jedan od bivših članova kompanije izjavio je da su neki video klipovi snimani dok su vozila bila ugašena, tvrdeći: ,,Mogli smo videti unutrašnjost nečije garaže i njihovu privatnu imovinu.”
Vlasnici svih pametnih automobila, ili savremenih vozila koja sadrže kamere, kupovinom vozila daju dozvolu proizvođačima da sakupljaju razne informacije. Nažalost, privatnost je cena komfora u današnjem društvu.
Međutim, kao što vidimo, neretko se ova prava zloupotrebljavaju, i na ljude se motri čak i kada za to nema opravdanih razloga.
Tesla Sentry Mode – koji je promovisan kao dodatno sredstvo zaštite – je još jedan primer neprestanog motrenja vozača i ljudi oko nečijeg vozila. Iako je auto-kompanija izjavila da nema pristup Sentry Mode snimcima, nailazi se na probleme u Holandiji, Nemačkoj i Kini.
Nemačka grupa za zaštitu potrošača, VZBZ, tvrdi da Sentry Mode krši zakon o zaštiti podataka, a slična briga javlja se i u Holandiji.
Kina je prošle godine zabranila Tesla vozila u Beidaihe okrugu, usled sumnje da bi kamere mogle da zabeleže privatni sastanak političkih lica. 2021. je kineska vojska iz identičnih razloga takođe zabranila ova vozila.
Nakon izlaganja ovih podataka, želimo da čujemo vaše mišljenje! Da li biste se rado odrekli svoje privatnosti zarad boljih pametnih usluga? Jer, ne zaboravimo, sve što važi za pametne automobile, važi i za pametne zvučnike, asistente, i telefone!