U jednom slučaju, stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili su lažan veb-sajt koji reklamira poklon
kartice i druge predmete koji imaju veze sa simbolom 2025. kineske Nove godine – zmijom. Ova
prevarantska prodavnica privlači potencijalne kupce popustima, stvarajući osećaj hitnosti i pritiskajući
ih da brzo obave „kupovinu“. Međutim, nakon što izvrše uplatu, prevaranti nestaju, ostavljajući
potrošače praznih ruku. Ovakvi prevarantski veb-sajtovi targetiraju neoprezne korisnike širom sveta.
U drugom slučaju, prevaranti se nisu potrudili da ažuriraju izbor proizvoda u svojim prodavnicama.
Kompanija Kaspersky je takođe otkrila lažan veb-sajt koji reklamira dekoracije sa simbolom
prošlogodišnje kineske Nove godine – zmajem. Ovaj veb-sajt prikazuje primamljive cene na
raznovrsnim artiklima, uključujući lampione, ručne radove, markice, maske i još mnogo toga.
„Kineska Nova godina se slavi širom sveta, a njena sve veća popularnost je čini privlačnom metom za
prevarante“, upozorila je Olga Svistunova, stručnjak za bezbednost u kompaniji Kaspersky. „Sajber
kriminalci su brzi kada je u pitanju zloupotreba globalnih trendova i fokusiraju se na entuzijazam
potrošača i praznični duh. Da bi ostali bezbedni i izbegli razočaranje, važno je da korisnici obrate
pažnju na detalje, provere autentičnost onlajn prodavnica i budu oprezni sa ponudama koje deluju
neobično velikodušno – često su osmišljene da prevare.“
Kompanija Kaspersky vas savetuje kako da izbegnete da postanete žrtva takvih prevara:
Proverite autentičnost veb-stranice: Proverite URL-ove, nazive domena i recenzije kupaca
pre kupovine.
Čuvajte se neželjenih ponuda: Prevaranti često koriste iskačuće prozore, oglase ili fišing
imejlove za krađu identiteta kako bi usmerili korisnike na lažne veb-sajtove.
Izbegavajte deljenje ličnih podataka: Osetljive podatke delite samo na sigurnim,
verifikovanim platformama.
Koristite sveobuhvatna sigurnosna rešenja: Pouzdan softver za sajber bezbednost, npr.
Kaspersky Premium, može blokirati fišing stranice i sprečiti zaražavanje malverom.