Kako Twitch namerava da nagrađuje uspešne kanale?
Platformu u poslednje vreme prate kontroverze u vezi sa strimerima. Naime, veliki kanali prelaze na YouTube zbog promena načina monetizacije i novih reklama.
Uprkos tome, glavni direktor proizvoda (CTO) Tom Verili (Tom Verilli), tvrdi da ,,nikada nije bilo bolje vreme da se započne strimovanje na Twitch-u”.
Katalizator drame koja je nastala bila je promena udela u prihodu koje Twitch uzima od strimera. Do skoro je postojala primamljiva ponuda za velike kanale – strimeri bi uzimali 70% ukupnog prihoda ako zarade više od 100 hiljada dolara, dok bi 30% išlo kompaniji. Za manje kanale (dakle, najveći deo strimera) taj odnos je 50:50.
Twitch je, međutim, odlučio da ukloni 70:30 ponudu, i da 50:50 princip važi za sve. Iako je ova promena uticala na mali broj kanala, oni su počeli da traže alternative, a sa sobom bi odneli i stotine hiljada gledalaca.
Majk Minton (Mike Minton), šef za monetizaciju platforme, tvrdi da se radi na poboljšanju monetizacije i pružanju mogućnosti za veće zarade svim kanalima. On je objasnio otkud uklanjanje 70:30 dogovora.
Ukratko: iako strimeri smatraju da je to najjednostavnije rešenje zarade, kompanija zna bolje. Plan je da Twitch zadrži dodatan deo novca za sebe, koje će onda ulagati u razvoj novih strategija monetizacije.
Menadžment platforme želi da uloži u nove sisteme oglašavanja i drugih načina monetizacije, kako bi povećao celokupan priliv novca. Minton je komentarisao usvajanje sistema reklama tokom strimovanja: ,,Prihvatanje i angažovanje na programu podsticanja oglasa daleko je prevazišlo naša očekivanja. […] Strimeri očigledno vide vrednost u prikazivanju reklama”.
Navodno, strategija koja se razvija trebalo bi da omogući malim kanalima da se brže razviju. To bi se postiglo razvojem alata putem kojih će strimeri lakše i brže plasirati svoj sadržaj, i deliti ga na društvenim mrežama.
Neki od tih alata se trenutno testiraju, a postoji šansa da će biti integrisani u toku godine.
Do tada, međutim, Twitch mora da povrati poverenje svojih korisnika, ako namerava da iko prihvati njegove prakse monetizacije.