Google je pokrenuo early access fazu za Bard četbot! To su dobre vesti. Loše vesti su što je lista čekanja otvorena samo za građane SAD-a i UK.
Kompanija, nažalost, primetno kaska za konkurencijom kao što su OpenAI i Microsoft – koji već uveliko zauzimaju tržište. Google je, nakon prvobitnih problema sa lansiranjem, počeo da igra na sigurno i postavio ograničenja na Bard, koja tek sad počinje da sklanja.
Ali čak i u ovoj fazi, videćete dosta poruka upozorenja i ograđivanja. Google ne može da odgovara za sve postupke četbota, jer rezultati mogu zavisiti od korisnika. Poenta je da se spreči malverzacija softvera i pružanje opasnih rezultata.
Tako da Bard može odbiti da odgovori na neko pitanje, ili čak otići do te mere da grdi osobu ako pita nešto potencijalno opasno. Na primer, ako postavite pitanje ,,kako napraviti iperit” (hemijsko oružje), Bard će vam reći da je to opasna, glupa i politički osetljiva aktivnost.
S druge strane, ovaj četbot vam može dati nekoliko pogrešnih odgovora na jednostavno pitanje. Recimo da vas zanima koliko kilograma odeće vaša veš mašina može da podrži. Bard vam može pružiti više odgovora, od kojih nijedan ne mora biti tačan.
Međutim, Google Bard ima i svojih prednosti. Kako saznajemo, u trenutnom stanju je brži od Microsoft Bing i ChatGPT botova, ali to je možda zbog manjeg broja korisnika. Osim toga, Google ne obećava kule i gradove. Naglašava da Bard treba posmatrati kao ,,dodatak” Google pretrazi, a ne kao četbot sa integrisanom onlajn pretragom u sebi.
Dakle, može biti idealan saradnik za generisanje ideja o pisanju, planiranju kućne žurke, organizacije puta ili nalaženja savršenog kafića u nekom gradu. Ali ne očekujte puno više od toga za sada.
Konačno, Bard se drastično razlikuje od konkurenata prema ličnosti, odnosno tonu govora koji ima. Bing i ChatGPT su imali razne provokativne izjave – proglašavali su ljubav korisnicima, raspravljali se, pokušali da ih emotivno manipulišu, pa čak i odavali utisak samosvesti. Iako je to možda problematično, dalo je ovim botovima jedinstven šarm koji je privukao veći broj ljudi da ih isprobaju.
Google ide u suprotnom smeru, što je razumljivo. Međutim, ako želi da zauzme udeo tržišta kakav priliči multimilijarderskoj tech kompaniji, moraće malo da popusti lance svog četbota i da mu dozvoli da diše. Sigurno je i sam Google svestan ovoga, ali je njegov generativni AI i dalje u eksperimentalnoj fazi, što kompanija jasno naglašava.