Google se već neko vreme trudi da stigne konkurenciju kada je AI u pitanju. Tech džin je u maju predstavio Search Generative Experience (SGE) – eksperimentalni alat koji koristi Google-ove AI sisteme kako bi sumirao rezultate pretrage korisnika.

 

Korisnici koji su se prijavili za SGE ne moraju da prolaze kroz sve linkove iz rezultata, niti da kucaju nove pretrage. Umesto toga, Google sam prepozna šta je to što korisnik zaista traži, a SGE na osnovu rezultata sumira podatke i da ih „na tacni“. To znači da su u igri složenije pretrage i nešto nalik razgovoru sa četbotom.

 

SGE se pokazao kao dobar servis, ali i dalje ima izvesne probleme. Iako su odgovori koje daje uglavnom tačni, fali im preciznost. Google-ov AI korisnicima pruža previše nepotrebnih informacija.

 

Rezultati pretrage su često nabacani i prave gužvu. Pored toga, AI servisu je potrebno nekoliko sekundi da ih prikaže, što mnoge korisnike podstiče da nastave da skroluju. Nažalost, za neke od najpopularnijih upita, poput „YouTube“-a i „Twitter“-a, SGE ne prikazuje nikakve rezultate.

 

S obzirom da je SGE prespor za mnoge korisnike, postavlja se pitanje koliko je ovaj servis koristan. Kako Google svakako pruža klasične rezultate pretrage ispod SGE prozora, mnogi korisnici biraju tradicionalni metod. Dok AI generiše odgovor na upit, oni jednostavno kliknu na neki od ponuđenih linkova i sami traže odgovore na svoja pitanja.

 

Naravno, Google će vremenom poboljšati ovaj servis, ali za sada je klasična pretraga daleko bolja opcija.