Spotify je 2020. optužio Apple za nepoštenu i antikonkurentnu politiku koja škodi korisnicima. Nakon toga, institucije su pokrenule istragu.
Ona se bavi uslovima korišćenja koje je Apple objavio 2019. godine. Prema njima, 30% provizije od svake pretplate na usluge izvršene putem App Store platforme za iOS odlaziće Apple-u. Ovaj član najviše šteti korisnicima, jer diže cene pretplate. Developeri takođe imaju problem, zato što nemaju način da obaveste korisnike o nižim cenama ukoliko se pretplate putem zvaničnih sajtova. Spotify smatra da ovakva praksa narušava principe konkurencije, i da Apple na ovaj način može ostvariti monopol na tržištu.
Evropska komisija je 2021. objavila preliminarnu listu primedbi protiv Apple-a, a sada je došlo do razjašnjenja istih. Cilj je da se podrži pravo korisnika na informisanost.
Generalna savetnica kompanije Spotify, Iv Konstan (Eve Konstan), saopštila je sledeće:
,,Danas je Evropska komisija poslala jasnu poruku da su antikonkurentno ponašanje Apple-a i nepoštene cene naškodile potrošačima i nanele štetu programerima. Pozivamo komisiju da se brzo odluči, kako bi zaštitili potrošače i povratili veru u konkurenciju na iOS platformi.”
Očekivano, brzo je stigao odgovor kompanije Apple. Portparol firme rekao je da im je ,,drago da je komisija precizirala tužbu i da više ne spori pravo Apple-a da naplaćuje proviziju na digitalna dobra.” Dalje tvrdi da je ,,App Store pomogao Spotify-u da postane najpopularnija platforma za strimovanje muzike u Evropi,” i da se nadaju da će komisija odbaciti „neosnovanu“ tužbu.
Kompanija takođe tvrdi da je oduvek promovisala konkurenciju, i da će nastaviti da pruža mogućnost izbora za korisnike u Evropi.
Na osnovu ovog odgovora, stiče se utisak da Apple pažljivo izbegava glavni problem. Spotify ne spori da je Apple imao značajan uticaj na popularizaciju ove streaming platforme. Problem leži u sprečavanju developera da otvoreno informišu korisnike o cenama u okviru sopstvene aplikacije. Ali kako smo videli, Apple je ovu tačku dnevnog reda ignorisao.