Vlasti SAD-a, Evrope i Kanade nisu oduševljene načinom na koji TikTok prikuplja informacije korisnika.
Vlada SAD-a je otišla do te mere da zabrani korišćenje ove aplikacije na telefonima federalnih radnika. Sve državne institucije imaju rok od 30 dana da ,,očiste” svoje uređaje.
Sumnja se da kineska vlada prikuplja podatke o korisnicima širom sveta, s namerom da ih zloupotrebi. Govorimo o informacijama poput lokacije korisnika, uređaju koji koriste, kao i drugim aplikacijama koje se nalaze na njihovim uređajima.
Citizen Lab, deo univerziteta u Torontu, objavio je izveštaj u kom tvrdi da TikTok prikuplja slične podatke kao ostale društvene mreže. Drugim rečima, aplikacija je podjednako ,,bezbedna” koliko i Facebook, Twitter, i sl.
Kada je reč o praćenju, portparoli TikTok-a već godinama tvrde da kineska vlada nema pristup podacima ljudi izvan Kine. A sada sledi jedno veliko ,,međutim”.
U decembru prošle godine je ByteDance, kompanija koja je razvila TikTok i Douyin, priznala da prati američke novinare. Obrazloženje je bilo da kineske vlasti žele da spreče širenje tajnih informacija po medijima. ,,Morali smo” je odlična PR strategija.
Dolazimo do poslednjeg spora – korišćenje TikTok platforme za ,,ispiranje mozga” i cenzuru.
Poznato vam je da kineska vlada ne gleda blagonaklono na kritiku. Kada je TikTok počeo masovno da se koristi, pričalo se o tome kako Kina tretira muslimane u Sinđanu. Nalog jedne građanke SAD-a, koja je kritikovala vlasti Kine, bio je suspendovan zbog učešća u ovoj temi. Javnost je ubrzo reagovala i nakon velikog broja žalbi, nalog je vraćen.
Tehnološki institut Džordžije (Georgia Institute of Technology) tvrdi da na platformi postoji pregršt sadržaja koji nije cenzurisan. Na primer, mimovi o Si Đinpingu ili zagovaranje nezavisnosti Tajvana su izuzetno popularni, a niko ih ne cenzuriše.
Na osnovu trenutno dostupnih podataka, priča je jako mutna. Ipak, govorimo najviše o potencijalnim rizicima. Ali pitanje je koliko možemo verovati izjavama kompanija sa nizom prethodnih obmana i malicioznih praksi.
Ali to pitanje nije rezervisano za TikTok, već se odnosi na sve društvene mreže.