Tech kompanija Meta uvodi novi pretplatnički servis za verifikaciju naloga na Facebook i Instagram platformama. Radi se o sličnom sistemu koji je Twitter uveo, gde korisnici moraju da plate kako bi imali plavu kvačicu pored svog imena.
Imitiranje brendova i poznatih ličnosti na društvenim mrežama nije ništa novo. Postoji mnoštvo lažnih naloga koji iz zabave kače lažne objave i komentare u ime neke firme. Meta to vidi kao priliku za stvaranje dodatnog prihoda.
Korisnici Facebook i Instagram mreže će uskoro moći da plate do $15 mesečno kako bi svoj nalog osigurali od pokušaja imitacije. Par društvenih mreža je već uvelo slične usluge – Twitter Verified je lansiran prošle godine, a Snapchat već duže vreme daje zlatnu zvezdicu verifikovanim nalozima.
Ova pretplatnička usluga trenutno je dostupna samo u Australiji i na Novom Zelandu. Korisnici koji žele plavu kvačicu pored svog imena moraju dokazati svoj identitet podnošenjem lične karte. Nakon toga će imati mogućnost da plate mesečnu pretplatu za verifikaciju naloga. A Meta ovim povlašćenim nalozima garantuje zaštitu od imitacije, veći domet publike i bolju korisničku podršku.
Ovakav potez kompanije nas uopšte ne iznenađuje. Zarađivanje putem reklama je i dalje njihov glavni izvor prihoda. Međutim, kada je Apple ograničio koliko aplikacije mogu da prate aktivnost korisnika, Meta je izgubila više milijardi dolara – oko 10 milijardi samo u proteklih godinu dana. Tako da je praćenje trenda pretplate razuman pokušaj firme da uspostavi dodatni stabilan izvor prihoda.