Suosnivači Instagram aplikacije, Majk Kriger (Mike Krieger) i Kevin Sistrom (Kevin Systrom), vratili su se nakon pet godina. Ovog puta sa sobom donose i novu platformu – Artifact.

Da odmah razjasnimo, ovde se ne radi o društvenoj mreži. Artifact je aplikacija za vesti – koja vam šalje probrane članke, blogove i biltene. Glavna ideja je da vi kažete aplikaciji koje vas tačno teme interesuju, na osnovu čega dobijate personalizovane objave sa brojnih sajtova.

Artifact je jednostavan za korišćenje. Kada prvi put pokrenete aplikaciju, od vas se traži da odaberete minimum deset kategorija koje vas zanimaju. Ove kategorije uključuju politiku, gejming, arhitekturu, putovanje, finansije, i sl. Možete odabrati i neke određene sajtove ako želite, ali imajte u vidu da su dostupni samo najpopularniji američki portali.

Priča se, doduše, ne završava ovde. Artifact koristi mašinsko učenje kako bi bolje razumeo šta vas sve zanima, tako da biste vremenom dobijali kvalitetnije rezultate. 

Ali, to radi gotovo svaka aplikacija danas, zar ne? To je tačno. Čak smo na nekoliko društvenih mreža videli posledicu takvog sistema – nastanak tzv. ,,eho komora”. Aplikacije kao što su Twitter ili Facebook korisnicima daju samo ono što žele da vide i čuju, tako da na kraju diskutuju samo sa istomišljenicima. Jasno vam je da u ovakvim situacijama brzo dolazi do rigidnih stavova, a samokritika ne postoji.

Artifact namerava da reši ovaj problem ,,eho komore” tako što će vam povremeno plasirati članke ili blog objave sa čijim stavovima se ne biste složili.

Aplikacija je i dalje u early access fazi, ali je možete već sada skinuti na svoj Android ili iOS uređaj.